דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יבוא יצוא בארץ 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3193 פעמים ]

יבוא יצוא והפעילויות הקשורות בהם הן מאושיות קיומה של המדינה. ישראל הקטנה, שהיתה במצב מלחמה עם כל המדינות הגובלות בה, היתה מראשיתה תלויה לחלוטין ביבוא מצרכים חיוניים לקיומה, ממזון ועד נשק. חלפו שנים רבות עד שהחלה המדינה גם לייצא ועד שהתחלף המושג יבוא במושג יבוא יצוא, המרמז על תנועת סחורות בשני הכיוונים: לא עוד יבוא בלבד, אלא מאזן של יבוא יצוא בדומה למדינות אחרות בעולם.

עם עלית רמת החיים ועם התפתחות התעשיות המקומיות, הפעילות של יבוא יצוא בישראל גדלה והסתעפה לממדים אדירים, ואי אפשר עוד לתאר את המשק הישראלי ללא יבוא יצוא וכל הכרוך בו. רוב התעשיות בישראל מבצעות יבוא יצוא שוטף ואינן יכולות להתקיים בלעדיו - יבוא של חומרי גלם ומכונות ויצוא של מוצרים מוגמרים. תהליך יבוא יצוא כזה הוא הבסיס לתפעול השוטף של כל החברות היצרניות, וכל פגיעה באחד המרכיבים של אותו יבוא יצוא פירושה פגיעה מיידית ביכולת הייצור והשיווק של החברה. מכאן נובעת הקריטיות של תהליכי יבוא יצוא ושל הגופים דרכם נעשה יבוא יצוא - נמלי ים ואויר, חברות תובלה, חברות פטנטים וכדומה. ה"צינור" הזה של פעילות יבוא יצוא הפך להיות צינור חמצן, שבלעדיו אין תקומה למגזר היצרני כולו.

גורם חשוב נוסף בנושא יבוא יצוא והתהליכים הקשורים בהם הוא החוק ורשויות אכיפת החוק - רשות הנמלים, רשות המיסים, משרד המסחר והתעשייה, משרד המשפטים, משרד הביטחון, משטרת הגבולות ועוד. עוד מצטרפים לחגיגה של יבוא יצוא המוסדות הפיננסיים לסוגיהם - בנקים (שחלקם מתמחים רק בנושא יבוא יצוא ואינם מתעסקים כלל בתחומים אחרים), חברות ביטוח, חברות אשראי, וכמובן חברות שיווק והפצה.

ריבוי הרשויות המעורבות בתהליכי יבוא יצוא שיש בישראל גורם לעיתים קרובות לסירבול ולהאטה בתהליכים הקריטיים האלו, וכתוצאה ישירה מכך התפתח הענף של גופים התומכים בפעילויות של יבוא יצוא לסוגיהן. חברות יבוא יצוא ומשרדי יבוא יצוא וסוכני יבוא יצוא ומומחי יבוא יצוא ועמילי מכס ומנהלי מחסנים וחברות שינוע ויועצים ומתווכים - קשת שלמה של נותני שירותים שיש בארץ, שכל מטרתם להסיר את נטל הטיפול בטרדות של יבוא יצוא מעל כתפי היצרנים ולתת להם להתמקד בפעילות הייצור שיש להם. ל"מוסדות" יבוא יצוא כאלה יש ערך רב - כאמור, הם מתמחים בנושאי יבוא יצוא ומשחררים את היצרנים מטרדות היום-יום הכרוכות שיש להם בשל כך - אך יש לשים לב שנוצרה כאן מעין "רשות יבוא יצוא פרטית" עם אינטרסים שיש לה משלה, העלולה בעצמה לפגוע בתהליכים אותם באה לפשט. לכן, יצרן או תעשיין המבקש להיעזר בחברה שיש בה שירותי יבוא יצוא או בסוכן יבוא יצוא שיעבוד עבורו, מוטב שיבדוק היטב בידי מי הוא מפקיד את התחום הקריטי הזה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב